Followers

Sunday, June 5, 2011

Kekuatan penyembuhan penyakit melalui ayat-ayat Al-Quran


Kekuatan penyembuhan penyakit melalui ayat-ayat Al-Quran

Photobucket
Oleh: Abdul Daem Al-Kaheel, www.kaheel7.com
Diterjemahkan oleh : Admin isuhangat.net
Allah SWT berfirman:
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآَنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ
“Dan Kami turunkan dari Al Quran suatu yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman”
Al-Isra:82
Tujuan Eksperimen
Eksperimen ini merupakan hasil dari kajian yang dilakukan selama lebih dari tiga tahun melalui research, pelajaran, dan eksperimen yang dimaksudkan untuk menetapkan dasar ilmiah pengubatan melalui Al-Quran, serta membuktikan adanya mukjizat baru dalam Al-Qur’an yang saya sebut dengan:
“Kekuatan penyembuhan penyakit melalui ayat-ayat Al-Quran”. Juga bertujuan untuk mencari jenis ubat terbaru yang saya namakan dengan:
“Perubatan Informasi”.

Mengenai Penulis
Photobucket
Ir. Abdel Daem Al-Kaheel adalah seorang saintis, da’i dan orang yang menemui sistem angka tujuh dalam Al-Qur’an Al-Karim, beliau juga adalah seorang pengarang lebih dari dua puluh buku dan booklet tentang tiga puluh mukjizat Al-Quran Al-Karim dan Sunnah Nabawiyah.
Dia dilahirkan di kota Homs, Suriah pada tahun 1966 dan hafal Al-Quran dan memiliki cara kreatif dalam menghafal Al-Quran, dan banyak menghadirkan visi ilmiah terbaru untuk pengubatan Al-Qur’an.
Apakah perubatan dengan Al-Quran dibenarkan?
Perubatan menggunakan Al-Quran adalah seratus persen dibenarkan, kerana dengan yakin telah terbukti pada diri saya bahwa Al Qur’an adalah ubat yang mampu menyembuhkan segala penyakit samada fizikal dan psikologi, penyakit gila, kejang, bisikan, iri hati, sihir dan sebagainya.
Jadi mari kita mulai bekerja sama untuk meletakkan dasar-dasar ilmiah dari berbagai jenis pengubatan yang paling banyak memberikan kekuatan yang efektif dan mudah, sehingga memungkinkan kita mampu meyakinkan para doktor tentang manfaat pengubatan yang mengkagumkan ini! Dan kami ingatkan bahwa sumber-sumber kajian ini terdiri dari 27 rujukan antarabangsa yang dipercayai.
Atom adalah struktur asas alam semesta
Photobucket
Ketika kita melihat akan alam semesta maka akan ditemui bahawa alam terdiri dari jutaan atom dan setiap atom berada dalam keadaan bergerak tiada henti.
Semuanya terdapat dalam otak
Photobucket
Di dalam otak terdapat lebih dari satu juta juta sel, setiap sel adalah ibarat komputer yang rumit bekerja dalam koordinasi dengan seluruh sel dan tanpa henti.
Gelombang elektromagnetik bersumber dari otak
Photobucket
Para saintis baru-baru ini menemui bahawa sel-sel otak bergetar dan mengirimkan gelombang elektrik dan magnet, yang mencerminkan aktiviti otak pada manusia. Jadi sel-sel otak selalu bergetar dan selalu dipengaruhi oleh getaran walau apapun bentuknya.
Tubuh adalah terdiri dari sel-selimg
Photobucket
Seluruh sel-sel dalam tubuh juga tanpa terkecuali mengalami getaran, dan seterusnya akan memberikan pengaruh pada segala jenis getaran; mekanik, elektrik dan magnetik.
Terapi dengan suara
Baru-baru ini muncul pelbagai cara alternatif untuk melakukan terapi dan pengubatan, iaitu terapi melalui suara. Dan para pengkaji telah menemui bahawa suara manusia memiliki kemampuan penyembuhan yang luar biasa terhadap berbagai penyakit, seperti kanser.
Namun pertanyaannya adalah:
Bagaimana suara dapat memberikan penyembuhan, dan apakah semua suara dapat memberikan penyembuhan?
Neuron akan bergetar kerana kesan suara
Photobucket
Dalam Al Qur’an menyebutkan bahawa pendengaran adalah lebih awal sebelum penglihatan, dan ini merupakan menunjukkan betapa pentingnya kesan suara dalam penyembuhan!
Suara merupakan gelombang yang tersebar di udara
Photobucket
Suara bergerak di udara dengan kecepatan 340 meter sesaat, getaran yang berasal dari tenggorok dan menyebar melalui udara sehingga mencapai telinga pendengaran, dan kemudian berpindah melalui telinga ke seluruh bahagian tubuh.
Mekanisme pendengaran pada manusia
Bahawa telinga memiliki hubungkait dengan seluruh anggota tubuh, kerana itu setiap suara akan berpindah dan melintasi ke seluruh bagian tubuh dan mempengaruhinya.
Semua sel-sel tubuh dipengaruhi oleh frekuensi akustik (bunyi)
Photobucket
Telinga memiliki hubungkait dengan seluruh anggota , kerana itulah patut diberi tahu bahawa tubuh selalu berpindah ke seluruh bagian tubuh dan memberikan pengatuh atasnya.
Photobucket
Setiap gelombang suara akan mempengaruhi sel
Photobucket
Sel tubuh selalu dipengaruhi oleh volume suara, dan memberikan tanggapan atas setiap suara dan mengubah cara getarannya, dengan kata lain suara akan melakukan perubahan gerakan mekanisme , dan menjadi lebih tahan terhadap virus ketika dipengaruhi oleh adanya frekuensi tertentu.

No comments:

Post a Comment