Followers

Thursday, June 9, 2011

AYAT RAWATAN UNTUK TERKEHEL/PATAH/PENYAKIT TULANG

Photobucket
Sila baca ayat dibawah dan hembus kepada sebotol miyak serai wangi,kemudian urut sejam tempat yang cedera/patah...InsyaALLAH mujarab....

AL FATEHAH 1X
ISRA 82 3X
SELAWAT 3X
YASIN 78-79 7X
YASIN 82 3X


YASIN 78-79
وَضَرَبَ لَنَا مَثَلاً۬ وَنَسِىَ خَلۡقَهُ ۥ‌ۖ قَالَ مَن يُحۡىِ ٱلۡعِظَـٰمَ وَهِىَ رَمِيمٌ۬ (٧٨) قُلۡ يُحۡيِيہَا ٱلَّذِىٓ أَنشَأَهَآ أَوَّلَ مَرَّةٍ۬‌ۖ وَهُوَ بِكُلِّ خَلۡقٍ عَلِيمٌ (٧٩)
Serta dia mengemukakan satu misal perbandingan kepada Kami (tentang kekuasaan itu) dan dia pula lupakan keadaan Kami menciptakannya sambil dia bertanya: Siapakah yang dapat menghidupkan tulang-tulang yang telah hancur seperti debu? (78) Katakanlah: Tulang-tulang yang hancur itu akan dihidupkan oleh Tuhan yang telah menciptakannya pada awal mula wujudnya dan Dia Maha Mengetahui akan segala keadaan makhluk-makhluk (yang diciptakanNya(79)


Photobucket

TEKNIK URUT SATU BADAN (POSISI TELENTANG)

Urutan dimulakan dibahagian perut dan kemudian ker bahagian dada dan urat susu.Kemudian urutan dilakukan pada bahu hingga pergelangan tangan dan kehujung jari dengan menggunakan tapak tangan.Urutan dilakukan dari atas ke bawah.Pastu urut tapak kaki perlahan-lahan dengan menggunakan ibu jari.Urutan diteruskan pada point jantung betis dan kawasan paha.


Photobucket

TEKNIK URUTAN SATU BADAN (POSISI TIARAP)

Urutan dimulai bahagian pinggang,iaitu dengan cara menekan bahagian ini dengan ibu hujung jari perlahan-lahan,sekurang-kurangnya 3 kali dan seeloknya 7 kali.Kemudian urut bahagian urat belikat,urat hujung tali kipas,bahagian tulang kipas,leher kiri dan kedua-dua belah bahu.Selepas itu urutan diteruskan pada tangan kiri dan kanan hingga kehujung jari.Akhir sekali lakukan urutan pada kaki kanan dan kiri,bermula dari celah-celah jari kaki,betis dan paha.


Photobucket

TEKNIK URUTAN SATU BADAN (POSISI DUDUK MELUNJUR)

Urutan dimulai pada bahagian bahu,urat2 leher,bawah cuping telinga dan urat2 tengkuk.Selepas itu urutan dilakukan pada dahi dan kepala bagi melancarkan perjalanan darah keotak.Akhir sekali letak tuala pada seluruh bahagian belakang pesakit dan tepuk seluruh bahagian belakang selama 5 minit.


Photobucket

TEKNIK MENGURUT UNTUK SAKIT KEPALA

Urutan dilakukan pada bahagian belikat,iaitu urat darah yang menghubungkan jantung dengan otak.Kemudian urut pada bahagian atas bahu kiri dan kanan serta tengkuk kiri dan kanan.Akhir sekali urutan dilakukan pada bahagian bawah cuping telinga secara perlahan-lahan.

ARAH URUTAN SEHALA BAGI SESETENGAH POINT BADAN

Bagi point urat ari-ari dan labu betis (kaki) arah urutan hanya SEHALA.Disini ia amat penting bagi mengelakkan kesan komplikasi pada pesakit..Bagi point ari-ari,jika dilakukan dengan arah dari atas ke bawah,ia akan menyebabkan nafsu lelaki/wanita akan menurun,oleh itu ia perlu dilakukan dari bawah keatas SAHAJA.Bagi point labu betis,urutan dilakukan dari arah atas ke bawah SAHAJA,jika dilakukan sebaliknya,ia akan menyebabkan urat2 perut menjadi tegang

5 comments:

  1. izin kan saya untuk mengamalkannya..

    ReplyDelete
  2. salam. bolehkah tuan ceritakan SEJARAH KEWUJUDAN BOMOH PATAH/BOMOH TULANG/TUKANG URUT TRADISIONAL?
    terima kasih tuan.

    ReplyDelete
  3. Salam. Bolehkah tuan ceritakan tentang SEJARAH BOMOH PATAH/BOMOH TULANG/TUKANG URUT TRADISIONAL?

    Terima kasih tuan.

    ReplyDelete
  4. saya akan cuba dapatkan scrip daripada yang berpengalaman tentang kisah asal usul perkara yang berkaitan

    ReplyDelete
  5. Salam. Maklumat yg sangat baik. Saya nak tanya, ayah saya retak di bahagian kiri tulang punggung, (pelvic bone), nak urut cane tu? Kalau bahagian lain, boleh la saya urut. Saya tak tau/tak pandai nak cari tukang urut untuk ayah saya (dan takut dipanggil memandai2 pula). memadai ke kalau saya bacakan ayat2 seperti yg di atas, dan niatkan untuk kesembuhan ayah saya? TQVMMM

    ReplyDelete